GÜLSOYLAR TURİZM

Turizm Taşımacılığı ve Seyahat Acentalığı Hizmetleri

Çanakkale Destanını Yaşamak

Bu turumuzda geçmişten geleceğe kurulacak köprülerle tarihimize yeni bir bakış açısı kazanmayı hedefliyoruz. Bu kapsamda Çanakkale savaşlarının tarihimizdeki yerini, ulusça yapılan direnişin, dayanışmanın, kaynaşmanın önemini kavramaya çalışacağız. Sahip olduğumuz cennet ülkemizin ne zorluklarla bize emanet edildiğini, tarih bilinci ile birlikte ülkeyi ayakta tutan manevi değerlerimizi yoğun bir şekilde yeniden hissedeceğiz. Aynı zamanda bu cennet vatanı bize hediye eden şehitlerimizin üzerimizdeki haklarını hatırlayarak, düşünerek, hissederek, onların ruhlarına fatihalar göndereceğiz.
Tura giderken elimiz boş gitmiyoruz. Şehrimizin, tüm akraba ve dostlarımızın selamlarını götürüyoruz. Dualarımızı, iyi dileklerimizi sunacağız. Onların bizi orada karşıladıklarına, ziyaretimizi beklediklerine şahit olacağız.
Çanakkale’den dedelerimizin ruhlarının bizler için hazırladığı ve kalbimize kazıdıkları büyük hediyelerle geri dönüyoruz. Bu hediyelerden bazıları: Daha da artmış olan vatan sevgisi, inancın gücü, dayanışma, umut, çaresiz sanılan durumlarda bile kendine güvenip dayanışma içinde olmayı başarma gücü, içimizdeki devi uyandırma hevesi, düşmanına dahi saygılı olma erdemliliği gibi pek çok değerler…
Turun Akışı:
Önce feribotla Eceabat’a oradan da Kilitbahir’e gidiyoruz. Kilitbahir 1462-63 yıllarında Fatih Sultan Mehmet tarafından Anadolu yakasındaki Çimenlik kalesi ile karşı karşıya boğazın en dar yerine yaptırılmıştır. Sanki Fatih Sultan Mehmet, burayı yaptırtırken bir gün bu kalenin bir ulusu yok etmeye gelen yıkıcı fırtınaların kale duvarlarına çarparak durmasını, yok olmasını istemiş gibidir. Kanuni Sultan Süleyman ve 2. Abdülhamit tarafından yapılan ilavelerle güçlendirilen kaleyi gezerken bölge hakkında ilk önbilgimizi alıyoruz.  Namazgah, Hamidiye Tabyaları, Mecidiye Tabyalarını görüp, Seyit Onbaşı Anıtı önüne geliyoruz.
Seyit Onbaşı 215 okkalık yani 276 kiloluk top mermisini üç kez topun ağzına sürmüş, Ocean Gemisi’nin yara almasını sağlamıştır. Tarihin değişmesini sağlayan kahraman askerimizin anıtı önünde boğazı bir de Seyit Onbaşı’nın gözü ile görmeye çalışıyoruz. Çanakkale Boğazının tarihi şahitliğine bakıp, derinliklerine dalıp, o ağırlığı Seyit Onbaşı’ya vatan ve millet sevgisi ve iman gücü dışında neyin kaldırtabileceğini düşünüyoruz.
Havuzlar Şehitliği‘ni ve Soğanlıdere Şehitliği‘ni görüyoruz. Çanakkale Savaşlarının en yoğun yaşandığı yerlerden birisi olan ve şehit kanlarıyla sulanan Alçıtepe‘den geçip Son Ok Anıtı’nı ve Sargıyeri Şehitliği’ni geziyoruz. Sargıyeri Şehitliğinde savaş anında yaralıların tedavi edildiği sahra hastanesi vardı. Sadece yaralıların tedavi gördüğü, hatta yaralı düşman esirlerinin dahi tedavi edildiği bu sahra hastanesi savaş kuralları çiğnenerek bombalanmış ve binlerce yaralı burada şehit düşmüştü. Bu sahra hastanesi, bildiğimiz hastane değildir. Gölge ağaç dipleridir. Türkler yaralılarını yatırıp tedavi ederken, düşman da yaralılarını getirip tedavi ettiriyordu. Biraz önce karşı karşıya savaşanlar, burada yan yana tedavi görüyorlardı. Düşmanlık bir anda yardımlaşmaya dönüşüyordu. Fakat düşman buranın sadece yaralılarla dolu olduğunu; hatta kendi askerlerinin dahi burada tedavi edildiğini bile bile bu sahra hastanesinin bulunduğu yeri bombalıyordu ve oluk oluk kan ve organlar akıyordu. Sargıyeri Şehitliği, duygularımızın zirveye çıktığı bir yer. Bu alanda yaklaşık 18.000 şehidimiz yatmaktadır. Buranın hemen yakınında başka bir duygu seline kapılıyoruz.
15.000 şehidimizin topluca gömüldüğü Nuri Yamut Anıtı‘nı ziyaret ediyoruz. Nuri Yamut emekli bir subay. İstanbul’daki gayrimenkullerini satar ve bu şehitliğin düzenlenmesini sağlar. Tüm mal varlığını bize bu vatanda özgürce yaşamamızı sağlayan ecdadımıza şükran borcunu az da olsa ödeyebilmek için harcar. Buraları gezerken, acaba biz vatanımız için veya vatanımızı bize kazandıranlara şükran borcu için acaba nelerimizi verebiliyoruz diye düşünüyoruz… Duygularla dolu bir ziyaretin ardından Seddülbahir’e ve Ertuğrul Koyu‘na hakim bir tepeye kurulmuş olan Yahya Çavuş Anıtı‘nı ziyaret ediyoruz. 25 Nisan 1915 Ertuğrul Koyu’ndan çıkartma yapan düşman kuvvetine 63 kişilik takımı ile karşı koyan Ezineli Yahya Çavuş güneş batana kadar karşı koymuştur. İngilizler buradaki mücadelede generalleri Napier’i kaybetmişlerdir. İngiliz tarihçileri bile Yahya Çavuşun kahramanlığından bahsetmişlerdir.
Daha sonra 1954-1960 yılları arasında tüm Çanakkale şehitleri anısına boğaza hakim bir tepe üzerinde kurulmuş, bütün ihtişamı ile boğazı izlemekte olan Şehitler Abidesi‘ni ziyaret ediyoruz.
Okul turlarında öğrencilerimizle onar kişilik gruplara ayrılıp şehitlerimizin isimlerini okumaya başlıyoruz. Öğrencilerimiz şehitlerimizin isimlerini okurken, haritayı açıyoruz önümüze ve öğrencilerimizle birlikte az da olsa şehitlerimizin illeri, yaşları hakkında sohbet edip, şehitlerimize olan ilgilerini artırmaya çalışıyoruz.
Öğlen yemeğinin ardından Arıburnu‘na gelip 25 Nisan 1915’ te Anzakların çıkarma yaptığı, Anzaklar’ın ismi ile anılan koya geliyoruz. Buradan çok şiddetli çarpışmaların yapıldığı, 1520 şehit ve 4750 yaralı vermemize rağmen kahramanca savunulan Kanlı Sırt‘a gidiyoruz. Daha sonra gezimizin en önemli yerlerinden birisi olan, Bomba Sırtı‘nda savaşırken şehit olan 628 kahraman şehidimiz adına 12 Aralık 1932’de yapılan, kazı çalışmalarında da İngiliz Yüzbaşı Waiters ve 57. alay 6. bölük komutanı Erzincanlı üs teğmen Mustafa Asım Bey’in iskeletlerinin birlikte bulunduğu 57. Alay Şehitliği‘ne varıyoruz.
Atatürk’ün savaşın gidişatını gözetlediği, saatinin parçalandığı, siperlerle çevrili Conkbayırı‘nı görüyoruz. Gezimizin burada bir değerlendirmesini yapıyoruz. Şehitliklerimizi ziyaretin ardından bizi yok etmeye gelen düşman askerlerinin mezarlarını da görüyoruz. Ulusumuzun büyüklüğüne bir kez daha şahit oluyoruz burada. Hangi millet kendi ülkesinde kendisini ezmeye, yok etmeye gelen işgalcilere böyle güzel mezarlar yaptırtır? Bu da Türk ulusunun savaşlardan sonra kendisini yok etmeye çalışan diğer uluslara karşı beyaz sayfa açmasının en güzel örneğidir. Bu büyüklüğü dünyanın başka hiçbir yerinde göremeyiz. Daha sonra savaşta kullanılan her tür mühimmatın sergilendiği Çanakkale Savaşı Müzesi‘ni ziyaret ediyoruz.
1, 2, 3 günlük tur alternatiflerimiz için lütfen bizi arayınız.
Talepleriniz 24 saat içinde cevaplandırılacaktır.

Saygıdeğer grup planlamacılarımız,
Eğer tur yapmak istediğiniz tarihi ve tur için kaç gün planladığınızı bildirirseniz size günlere dağıtılmış detaylı program taslağı göndeririz. Bu taslak üzerinde sizlerle görüşüp, turun son halini belirleriz.
Saygılar, Selamlar
İsmet Gülli
Telefon: 0535 9822206

Merhabalar
Bize buradan mesaj gönderebilirsiniz.